مرجع تخصصی نیازمندی های صنعت ساختمان

ساختمون مرجعی است که فروشندگان و مجریان فعال در صنعت ساختمان را به مشتریان آنها وصل می کند.

مرجع تخصصی نیازمندی های صنعت ساختمان

ساختمون مرجعی است که فروشندگان و مجریان فعال در صنعت ساختمان را به مشتریان آنها وصل می کند.

کف پوش اپوکسی چیست؟

کفپوش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی معروف ترین نوع کفپوش های رزینی هستند که بیشترین کاربرد را در کفسازی های صنعتی دارند. رزین اپوکسی یک ماده ترمودینامیکی با پایداری بالاست و بهترین گزینه برای محل هایی است که نیازمند کف با خاصیت رسانایی الکتریکی هستند.


انواع مختلفی از اپوکسی وجود دارد که هر یک با توجه به کاربرد آن ویژگی های خاص خود را دارد. اما همه اپوکسی ها بسیار سخت بوده و کاملا به بتن می چسبند. در نتیجه از بتنی که در زیر لایه اپوکسی قرار دارد در برابر ضربات، ورود آب، سایش، پوسیدگی، اثرات مخرب روغن ها و سایر مواد شیمیایی حفاظت می کنند.


اگر کف پوش اپوکسی آسیب ببیند، باید بطور کامل تعویض گردد. از طرفی تعویض این سطوح بسیار وقتگیر است؛ در نتیجه در صورت ایجاد خرابی در سطوح اپوکسی، هزینه سنگینی بر دوش کسب و کار مورد نظر وارد می شود.


کفپوش های اپوکسی دارای استحکام فشاری بالاتری نسبت به کفپوش پلی اورتان هستند. به همین دلیل، در صنایع دارای ماشین آلات سنگین، انبارها و مراکز لجستیک با وسایل نقلیه پر تردد معمولا از کفپوش های اپوکسی استفاده می گردد.


واکنش کفپوش پلی اورتان و اپوکسی در برابر مواد شیمیایی مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال پلی اورتان در برابر اسید های آلی مانند اسید لاکتیک، مقاومت بهتری نشان می دهد در نتیجه در صنایع غذایی بخصوص صنایع لبنیاتی که همواره در معرض اسید لاکتیک قرار دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در شرایطی که احتمال خوردگی اپوکسی در برابر چنین اسیدهایی بالاتر است، این نوع کفپوش ها در برابر اسید سولفوریک مقاومت بالاتری از خود نشان می دهند در نتیجه در صنایعی که با این نوع اسیدها سر و کار دارند مانند باتری سازی، مورد استفاده قرار می گیرند.