مرجع تخصصی نیازمندی های صنعت ساختمان

ساختمون مرجعی است که فروشندگان و مجریان فعال در صنعت ساختمان را به مشتریان آنها وصل می کند.

مرجع تخصصی نیازمندی های صنعت ساختمان

ساختمون مرجعی است که فروشندگان و مجریان فعال در صنعت ساختمان را به مشتریان آنها وصل می کند.

سقف های کاذب چه کاربردهایی دارند؟

سقف کاذب به سازه ای معماری گفته می شود که برای تعدیل دما و کاهش سروصدا در محل سقف ساختمان ساخته و اجرا می شود. این سازه بر روی سقف به شکل یک لایه دوم کار می شود. امروزه سقف های کاذب به جزئی اصلی و اجتناب ناپذیر از معماری مدرن بدل شده اند و یکی از نمادهای ساختمان سازی جدید به شمار می آیند.


سقف کاذب ابتدا در ژاپن و به منظور زیبا کردن فضا در ساختمان ها اجرا شد اما بعدها کاربردهای وسیع تری یافته و عملکرد بیشتری را در ساختمان پیدا کرده است. یکی از ابتدایی ترین مواردی که سقف کاذب در مورد آن استفاده می شود آکوستیک کردن محیط است که ابتدا نیز در سالن تئاتر شهر لندن این پروژه به شکل واقعی اجرایی شد.در ساختمان های مدرن سقف کاذب به منظور پوشاندن تجهیزات زیر ساختی ساختمان از جمله لوله ها، سیم ها و... به کار می رود تا بدین ترتیب زیبایی و نظم فضا را بیشتر کند.


PVC چه ویژگی هایی دارد و چرا در ساخت سقف کاذب مناسب است؟

همانطور که پیش تر نیز گفتیم PVC از فرآورده های نفتی به وجود می آید و به همین دلیل محدودیت سایر متریال ساختمانی را ندارد. به هر شکلی در می آید و قابلیت دادن نقش و طرح بر روی آن ها وجود دارد. این امکان باعث می شود تا سقف کاذب PVC به المان هایی جذاب و پرطرفدار در دکوراسیون خانه بدا شود.